Pages - Menu

28 May 2015

Deep into my heart !

Salam Alayk!

Currently busy. Entahlah apa yang aku sibukkan. Harapnya bukan sibuk kejar dunia, tapi akhirat. Ingatkan tak nak update blog lagi. Nak tunggu settle semua urusan dulu. Tapi... ada satu post dekat facebook yang buat aku rasa nak jugak update entry. Tak kiralah apa yang jadi pon. 

" Saya tak faham, 
Beliau pakai tudung labuh semua
Tapi rumah bersepah baju tak berlipat

Pakai baju longgar
Tapi tandas tak bersih"

Malu . 
Meski bukan untuk diri kata itu
Tapi menusuk sampai terkelu.

Selalu saja sibuk labuhkan tudung 
Tapi lupa sampah tak berbuang

Selalu saja buka Quran konon
Tapi baju berapa tahun tak berbasuh

Selalu saja nak jaga ikhtilat
Tapi tandas orang lain tolong sentalkan

Semangat nak sedekah
Tapi hutang seciput berat nak bayar

Malu,
Konon nak jadi ejen dakwah
Rupanya fitnah semata .

Ceh .
---

"ARE YOU A MUSLIM ?
why the room is dirty ?"

Soalan yang tak kan lupa
Kalaulah Rasulullah,
Takda ruang untuk soalan tu menerjah
Peribadi terlalu indah

Jauh sangat 
Nak cecah bau syurga 
Heh

Aku jumpa ni di facebook. Sentap. Tersenyum sengsorang. Nak nangis pon ada. Haha :') Jadi, supaya aku ingat warkah sinis tersebut, aku pon post di blog supaya jadi khazanah untuk masa depan aku. Untuk jadi peringatan untuk aku.

Akulah tu, tak lipat baju, longgok je atas katil. Entah la apa yang disibukkan sampai bertangguh nak lipat baju pon. Tetiba rasa marah dengan diri sendiri. Tapi sudah, aku cuba sebaik boleh untuk lipat baju bila ada waktu senggang. Entahlah, aku student, kau student, kita student. Aku juga harap roomate aku faham. Kekadang terkejar pergi meeting, usrah, submission assignment, sampailah berlaku situasi baju tak berlipat. hm. Aku masih manusia pendosa tanpa nokhtah. Tegur aku. Nasihati aku. Aku perlu itu. Im trying my best untuk tidak menjadi fitnah kepada agama. Hati mana tidak berkecamuk tika agama dipersalahkan atas dosa diri ini. 

:') 

No comments: