Pages - Menu

12 February 2014

Ceq Nak Cerita nih !

Assalamualaikum :)

Meh! Meh! Fatin nak bercerita. panjang ceritanya. pi bancuh ayaq kopi secawan sebelom start baca. Bukan apa, punya lama ceq dok niat nak update blog sampai saat ni barulah berkesempatan. Nak start cerita daripada tahun baru yang dah lama basi sampai berkulat sporangia sampailah cerita pasal cuti sem aku yang dah nak habes. Sebenarnya lebih kepada catatan untuk ceq simpan di kemudian hari. Mana nak tau kot kot tua nanti nyanyuk kaa, kena penyakit amnesia kaa, bukan nak doa, tapi kita mana tau apa yang Allah nak aturkan untuk kita yer dok? :) jadi kesimpulannya, blog ni bukan ditulis untuk orang baca sangat pon. suke suke jerr :P Sapa yang tak berapa bertuah terjumpa blog ni cecepat pangkah yerr.. hehe

Ok, pertama sekali nak cita pasai tahun baru yang dah basi. Blogger lain semua dah berkurun update pasai new year aku baru hari ni nak update. Almaklumlah, BUSY! OK, Selalunya kalau tahun baru aku mesti pasang azam baru. Tapi kali ni awat tatau jadi baloq liat nak berazam bagai. Dok cadang masuk sem 2 ni baru nak pasang azam baru. Tengah dok pikiaq lagi nak azam apa. haha. haprak punya budak. 

fuhh cerita hat nombot dua ni tak bapa sedap sikit nak type. pasal exam. Ya Allah, hanya tuhan ja yang tau apa aku rasa sekarang. Sejujurnya result aku sangat mengecewakan. Satu ja yang aku pikiaq masa dapat result. Mak dan abah. Tapi , ya Allah betapa kasihnya mak abah kat aku, sikit pon tak tunjuk wajah kecewa. Siap bagi semangat kat aku, bagi nasihat. :') Itulah mak abah ceq. Tadak sapa boleh ganti depa. sayang mak abah dunia akhirat. memula tu qeyau tak sangga dah. Tapi lepas abah bagi nasihat, aku mula semangat. Aku sedih bukan sebab apa, aku dah usaha, bila tak dapat apa yang aku target, kecewa tatau nak habaq cena. Tapi cecepat aku istighfar, ada hikmah la tu. Tak baik merpertikaikan apa yang kita dapat. Semuanya Allah dah aturkan. So sekarang aku akan terus berjuang untuk sem2. Prinsip aku, bila jatuh, jangan salahkan orang lain, bila jatuh, kena bangun sendiri, jangan harapkan orang. :')

Cuti sem pon bermula, sebulan ceq oi. rindu tahap infinity kat kampung halaman. Seronok tak sangga tak bila dapat balik rumah. Tapi sebelom balek rumah, aku ada jugak ronda ronda kat sarawak semntara nak tunggu due date ticket. Pergi Serikin la, waterfront la, jenjalan kat Kuching. Nantilah aku update pasal serikin. malas puloks iols nak type. aku balek 23hb januari haritu. Minggu pertama cuti tak buat apapon. Luangkan masa dengan family ja sambil menikmati makanan sedap sedap. Almaklumlah , anak jauh balik, mestilah mak masak sedap-sedap kan. Huhu. Nak dijadikan cerita, minggu kedua, Shima mai rumah. Kawan aku dunia akhirat. Kenai masa kat matrik. Rindu punya pasai sebab satahun tak jumpa, dia sanggup naik bas mai Kulim. Walaupon dia ada niat lain jugak mai Kulim sebenaqnya. Haha. Shima mai dengan kawan dia kat UMT, Farah.Farah pon ada agenda lain mai Kulim. Hihi.Kulim bukan ada apa pon. aku buntu nak bawak depa pi jalan tang mana. Last-last bawak pi giant ( satu-satunya pusat hiburan kat Kulim), hari kedua Farhan ( boyfriend Farah merangkap student UITM merangkap ex student KMK) bawak kami semua pi Sedim. haha. Pi berkelah spagetti. Aku lah yang jadi chef. coihh. Tak sedap lansung. Tapi seb bek tadak sapa komplein. Telan ja dengan hati yang pasrah. Hahahahaha. 

Kat Jusco bandar perda :) 

Lepastu. malamnya kami pi amek Cik dillah kat high tech. Ajak dia pi Bandar Perda. Ingatkan nak shopping kat uptown. Masalahnya dia bukak lewat sangat. Kan tak manis anak dara keluar lewat malam. Hehe. 

Inilah Frah merangkap kawan Shima masa kat Umt merangkap awek Farhan merangkap ex KMK

aku tau hang rindu aku Shima oii. Toksah dok renung lagu tuh. Segan ceq aihh. 


Ha lupa nak habaq, kami semua panjat jugak Tree top Walk tu. Sejujurnya bosan bagi manusia macam aku. Sebab banyak pokok ja. Kalau ada binatang buas thriller la jugak an. Cey, sembang kemaih. Tapi best la jugak, CANTIK. Beriadah sambil menikmati keindahan ciptaan Tuhan. keesokan harinya, shima ngan Farah pi tidoq rumah cik dillah. Lepastu depa pon balek.

Aku pulak sekarang ada kat rumah tok. Menghabiskan sisa-sisa cuti aku kat sini. Sambil menaip entry ni. Hmm. Dok pikiaq nasib aku untuk sem depan. Semoga Allah prmudahkan seglanya dan jangan dipersulitkan. Minggu depan dah nak balik sarawak. Ya Allah, kuatkan hatiku. Sayu pulak nak tinggal family. ok. Done. Bye.

                                                                                                                                               ~ fatin~

No comments: