Pages - Menu

8 February 2013

MRSM lil life

salam alaykum !


refreshing my moments at mrsm kubang pasu !

kat mrsm lah tempat aku mula buat jenayah .. *aceywahh* bukan jenayah apa sangat pon , hehe .. tak pegi prep , tak pegy surau , pegi kelas lambat , haha macam-2 lagilah ! sampai penah kena penampar , rotan bagai .. aduhh bengongnya aku masa tuu ~ lalala~ bukan tak boleh nak ikut peraturan bagai tapi saja ja nak cari pasal .. buroknya perangai ! 

konon masa tu bermasalah gilalah sampai senior pn cari pasal .. alaa ramai je yang buat jenayah tu jugak tapi dah kami je yang nak terkantoi .. hehe , sebab Allah sayang :) 

hmm , rindu gila kot . nak outing sesama , makan sesama , ponteng sesama , bercerita sesama .. 
rindu jugak nak gadoh-2 .. haha! semua benda yang dah berlaku buat aku dan semua jadi matang .. rindu nak tengok dayah dengan meen gadoh .. haha lawak je . masa depa bertengkar mesti aku yam erin diam jaa .. jadi pemerhati .. tapi kadang-2 yam masok campor jugak lepas tu kena marah dengan dayah .. 

rindu jugak dekat budak bilik aku yang sanagat sangat kuat makan .. haha setiap hujung minggu mesti ada ja makanan untuk dibuat kenduri .. sebab mak aina rajin bawakkan makanan .. paling tak boleh lupa sup tetel .. pergh sedap gila kot :P rindu nak main masak masak guna rice cooker ciknun .. haha ciknun siap bawak beras lagii .. lepas tu masak nasik goreng , tomyam .. haha mas la tukang masak .. :') serious rindu gila

aku banyak main betol masa kat mrsm .. sebab tu result spm aku macam taik ! hehe . nak main tu boleh tapi jangan jadik macam aku .

ha! teringat masa SPM . 2 3 hari sebelom spm aku demam . tapi demam besa-2 jaa . aku ingat lepas makan ubat baikla . tambah pulak lepas jumpa doktor hensem kat poliklinik jitra . hehe . tapi demam aku ney nak main-2 pulak . kejap panas kejap sejuk . aduhh . risau gila aku masa tu . dahla spm 2 hari je lagi . aku kol mak , mak datang melawat . masa tu mak masak nasik ayam untuk aku dan bebudak bilik . lepas je tengok muka mak aku teros  kebah . siap boleh lari-2 lagi . malam spm tu aku dah rasa seram sejuk . sakit kepala tataw nak habaq . aku tidor awal . dahla paper bm first .. aku tak sentoh apa pon .. pagi esok tu aku punya la semangat bagun awal sebab aku ingat nak baca note sikit-sikit ,. tapi takleh jugak .. sejuk gila masa tuu .. ayaq mata , ayaq hidung suma keluar .. dengan senak perot laa , loya laa .. aduhh kacau ! sebelom pegi jawab paper bm mint dengan dayah ada hanta mesej kat aku , diorang cakap goodluck . nasihat pa tah lagi yang aku tak bapaa ingat .. :P *terharu*

aku kuatkan semangat jugak bersiap pegi dewan periksa . dengan tudung aku tak iron . mana larat dohh . baju pon aku capai je mana yang dah iron . orang lain kemas je amek exam tapi aku rasa macam aku lah manusia paling serabai masa tu . haha .sebelom masuk exam ramai gak tanya aku ok ke tak . aku angguk-2 je sebab tak larat . last-2 aku rasa nak termuntah . masalah besar bila kau demam ialah muntah . selagi aku tak baik demam selagi tulah aku muntah .. lepas tu aku duduk . semua kerumun aku . hehe , terharu kot :P cikgu zahir datang . dia boleh dok buat lawak lagi tang tu . aduuhh ! dia tengok aku menggeletar semacam ja , dia bagi pinjam dia punya kot .. hehe , trimas cikgu :)  bila dah macam ney aku mula lah meleleh air mata sebab teringat kat mak .. salu kalau mak ada mak yang jaga aku .. tapi kat sini mana ada mak .. redah jelah sorang diri .. naseb baik ada kawan-2 yang sangat2 baik . 

enuff cita luar dewan , ney pasal dalam dewan pulak . dah la first paper kena buat karangan . lencun peper aku sebab kena air mata , air hidung segala bagai . dengan kepala berdenyut denyut . bila aku mula nak buat karangan bahagian b aku rasa loya . pergh tak sempat angkat tangan lagi dah aku teros lagi keluar dewan memuntahkan segala isi yang ada .. aku muntah kat tepi longkang dewan je sebab dah tak sempat lagi dah . kesian kawan kawan aku, mesti geli tengok aku . nak jawab exam pon tak aman. sorry guys , i really cant help it . malu gila kot tapi aku redah jaa .. :P

dua tiga kali jugak la aku keluar masuk dewan sebab muntah :P cikgu latipah siap nagis tenguk aku lembik tak bermaya . aku gagahkan diri jugak masuk dewan abeskan exam . tangan aku menggeletar sebab sejuk . so lambat lah aku menulis . nasib baik otak aku tak jem . Alhamdullilah ,Allah bagi aku lham untuk curahkan idea . taw tak , aku buat karangan pendapat tentang peranan kawan-2 . hehe aku cerita pasal aku demam segala bagai . sebab tu dapat A kot . pemeriksa kesian kat aku . HaHaHa . lepas abes jawab cikgu bawak aku p klinik . terharu gila . masa tu aku rasa macam ramainya orang amek berat . :')

second day , i'm getting better . Alhamdulillah :) so aku nak ucap terima kasih pada semua orang yang jaga aku masa aku demam . terutama bebudak bilik ., cikgu :) dan juga the best friend ever SITI MARIAM .  dia asyiik beleter je time aku demam . paksa aku makan ubat sampai habes .. aku sayang hang gila weyh . hang sahabat aku dunia akhirat .. thanks . Yam :')

kita membesar dengan dugaan . dugaan yang mematangkan kita . Thank You Allah for giving me chance to have friends like them . :')

mint , yusha , me and yam . sayangnya dayah dengan erin takdak time ney


geng geng loudspeaker dalam kelas . haha .



suka gambar ney .. semua org nampak happy :)


No comments: